به گزارش ندای هیرمند،جلسه کارگاه آموزشی منطقه آزاد تجاری سیستان با حضور فرماندار،بخشدار بخش قرقری،شوراها،دهیاران و جمعی از معتمدین در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان هیرمند برگزار شد.

در این جلسه محمد علی پیری فرماندار شهرستان هیرمند به اهمیت منطقه آزاد تجاری سیستان اشار کرد وگفت : منطقه آزاد تجاری سیستان در حالی در هیات دولت به تصویب رسید که بیشترین مرز مشترک با کشور افغانستان را استانهای خراسان رضوی وجنوبی دارند لذا به لحاظ تعاملات اقتصادی و بازرگانی را در این زمینه دارند.

فرماندار هیرمند از ویژگی های منطقه آزاد سیستان، توسعه فرهنگی،اجتماعی،سیاسی واقتصادی در استان دانست و افزود:  ایجاد اشتغال پایدار،گردش سرمایه،توسعه گردشگری با توجه به تمدن چندین هزاره سیستان به عنوان بهشت باستان شناسان وافزایش معیشت و درآمد مردم از ویژگی های منطقه آزاد سیستان می باشد.

محمد علی پیری تصریح کرد: بزرگان طوایف و افراد دارای سرمایه بایستی با استفاده از تجارت منطقه آزاد چابهار ضمن تشویق و جذب سرمایه گذاران در منطقه آزاد سیستان خود نیز در این مسیر فعالیت نمایند.

پیری بیان داشت : دولت علاوه بر این طرح، پروژه های بزرگ دیگری را در منطقه سیستان از جمله انتقال آب بوسیله لوله به ۴۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان، طرح گاز رسانی به تمام مراکز شهرستان های استان با ۶۰ هزار میلیارد که ۴۰ هزار میلیارد آن برای تولید ومحل لوله تخصیص یافته است واحداث کارخانه لاستیک سازی در رامشار مصوب واجرا نموده است.

فرماندار هیرمند با بیان این که نقش معتمدین در خصوص بکارگیری افراد بومی می تواند تاثیر بسازیی در روند کار داشته باشد گفت: نگاه و انتظار معتمدین در بکارگیری افراد توانمند و دارای تعامل، اجرای برنامه های منطقه آزاد را سهل تر خواهد کرد.

photo_2015-11-08_09-16-49